Močál story Ivana Mládka ovládla Malou scénu HDK

Ivan Mládek nemohl na premiérové děkovačce chybětPremiérou hudební komedie Ivana Mládka Močál story se 20. listopadu 2023 v 19:30 hod. otevřela pro veřejnost Malá scéna Hudebního divadla Karlín. „Muzikál jsem napsal asi před dvaceti lety a už na něj skoro zapomněl,“ uvedl Mládek k dílu, ve kterém zazněly naživo největší Mládkovy hity. Močál Story je hudební komedie napsaná ve verších, které propojují notoricky známé písně, jako jsou například „Jožin z bažin“, „Praha-Prčice“, „Medvědi nevědí“, „Zobali vrabci, zobali“, „Prachovské skály“, „Linda“, nebo „Jez“. Představení doprovázela živá kapela pod vedením kapelníka Felixe Slováčka mladšího, která skvěle šlapala a zvukově byla od Banjo Bandu Ivana Mládka k nerozeznání. Režie se ujal Vilém Dubnička.

Železniční vlečka porazila křečkaPříběh muzikálu o ztracené spolužačce Blaženě je zcela jednoduchý. Dáša Nováková a Stáňa Poláková hledají svou kamarádku a její zmizení vyšetřují dva pomatení policisté. Na jejich dobrodružné cestě během pátrání společně potkávají mnoho postav z Mládkových písniček – Jožina z bažin, Lindu, Jendu Bendu, nebo třeba upíry. Jak vyšetřování nakonec dopadne, vám nebudeme prozrazovat, není to vlastně ani podstatné. Podstatné je, že se budete rozhodně bavit, přinejmenším tak, jak se bavili samotní aktéři během představení. Smál se i samotný autor příběhu a písní Ivan Mládek, který usedl do řad diváků.

Bára Munzarová a Iva Pazderková excelovaly v rolích pubertálních školačekV roli komisaře Jaroslava Bambuly (připomínajícího komisaře Colomba) se představil nepřekonatelný Martin Písařík. Jak už bývá jeho zvykem, rád porušuje veškerá pravidla a improvizuje, kde se dá, takže často vyhazoval kolegy z rolí. Držet se veršovaného textu a vrátit se zpátky k danému scénáři byl pak trochu problém. Policistu a rotného Vénu Dopila, zvaného "Rambo" excelentně ztvárnil Josef Fečo. S Martinem Písaříkem se skvěle doplňovali. K popukání byly výkony Ivy Pazdezkové v roli Stáni Polákové a Barbory Munzarové v roli Dáši Novákové. Vidět tyto dámy v plné akci s aktovkami na zádech coby dvě puberťačky nenechalo jedinou bránici v publiku v klidu.

Příběh končí samozřejmě happyendemDalší umělci ztvárňovali více rolí najednou. V rolích Myslivce, manžela Lindy a Trampa Ronyho jsme viděli skvělého Vojtěcha Flígra, Houbaře, hasiče, Jendu Bendu a Trampa Tonyho ztvárnil Jan Vlas. Gabriela Urbánková si zahrála Blážu, listonošku, ježibabu a Lindu a Erika Pavlíčková si užívala role Jožina, křečka a medvěda. Všichni ke svým úlohám přistupovali s nadhledem a humorem, který se v celém kusu nabízí. Klobouk dolů před režisérem Vilémem Dubničkou, který tuhle rozdováděnou partu udržel na uzdě a představení dovedl ke zdárnému konci. Pokud máte rádi písničky a humor Ivana Mládka, nenechte si taškařici Močál story rozhodně ujít! Budete se za břicha popadat a určitě se skvěle pobavíte.

Fotogalerie z premiéry Močál story
Plakát láká na představení Močál story Kapelníka Felixe Slováčka mladšího přišla podpořit maminka Dáda Patrasová Močál story Ivana Mládka objevil na agentuře DILIA Jan Pixa Martin Písařík si roli inspektora Jaroslava Bambuly opravdu užil
Živá kapela pod vedením Felixe Slováčka mladšího šlapala jak Banjo Band Ivana Mládka Choreograf Tomáš Smička měl z výkonu Josefa Feča evidentně radost Bára Munzarová se v roli školačky vyžívala Močál story důstojně a s humorem otevřela Malou scénu HDK
Dádě Patrasové to moc slušelo Režisér Vilém Dubnička odvedl skvělou práci Alena Pixová na after party mohla Martina Písaříka jen chválit Na večírku se Iva Pazderková proměnila ze školačky opět  v dámu

Scénář, texty a hudba Ivan Mládek
Dramaturgie Jan Pixa
Režie Vilém Dubnička