Muzikálový benefiční večer v Divadle Bez zábradlí

Večer se odehraje v duchu filmové a muzikálové hudby Zdeňka BartákaNadační fond Melodio ve spolupráci s Divadlem Bez zábradlí připravuje na pondělí 11. března 2024 od 19 hodin další z hudebních akcí nadačního fondu Melodio, který podporuje handicapované při hledání nové životní cesty aneb ani nota nazmar! Večer se odehraje v duchu filmové a muzikálové hudby se skladatelem Zdeňkem Bartákem, který se akce zúčastní osobně. A koho na jevišti Divadla Bez zábradlí uvidíte? Účast přislíbili Marian Vojtko, Felicita Prokešová, Nikol Kouklová, Peter Pecha, Petr Macháček, Michaela Tomešová, Karel Heřmánek ml., Michaela Nosková, Jakub Smolík, Petr Vondráček, Nikola Ďuricová, Lukáš Randák, Dita Hořínková, Radim Linhart, Kateřina Morozová a pod uměleckým jménem Shimona samozřejmě zakladatelka fondu Šimona Mašková.

Jedním z účinkujících bude i Marian Vojtko„Program s námi spoluvytváří režisér Josef Hervert se scénáristou Danielem Miňovským, který má za sebou úspěšné projekty, jako například pohádka Řachanda. Součástí programu je také audiovizuální část. Malířka Elisabeth Ida Novotná se nechala inspirovat písničkami fondu Melodio a stvořila tři působivé obrazy. Animátor Matěj Johansson už teď pracuje na jejich rozpohybování,“ popsala Šimona Mašková, spoluzakladatelka fondu Melodio. Vedle vstupného půjdou na financování rozvojových programů i prostředky z aukce obrazů Elizabeth Idy Novotné, tak i z prodeje tří hedvábných, ručně malovaných šátků ak. malířky Brigity Krumphanzlové. I ty najdou nové majitele prostřednictvím holandské aukce.

Nebude chybět ani hvězda muzikálu Cikáni jdou do nebe Peter PechaJedním z klientů fondu Melodio, kteří handicapovaným nejen sami pomáhají, ale práci kouče osobního rozvoje používají, je Kristýna Křenová, která je sama od dvanácti let po úrazu míchy na vozíku. „Během studia na gymnáziu jsem se věnovala vrcholovému lyžování na monoski a reprezentovala ČR. Později jsem se začala věnovat i parasurfingu. Nyní žiji s partnerem v Olomouci, studuji psychologii a pracuji jako peer mentor pro lidi po úrazu míchy v České asociaci paraplegiků,“ shrnula Kristýna Křenová. Obdobně se na situaci dívá i Radek Baštář: „Následkem úrazu jsem přišel o většinu svého zraku. Přesto se snažím osamostatnit, protože nechci být odkázaný na pomoc druhých. Několik hodin týdně učím lidi s podobným postižením pracovat na počítači,“ uzavřel.

Michaela Tomešová září v muzikálu CabaretNadační fond Melodio byl založený s posláním pomoci objevit nový potenciál lidem, kteří si prošli těžkou životní situací nebo žijí se zdravotním omezením a rozhodli se vzít svůj život znovu do vlastních rukou. Motto nadace zní: „Spojujeme pomoc se zážitkem.“  Lidé z nadace Melodio pomáhají hledat odpovědi na otázky: Co by mě bavilo? Čím můžu být užitečný/á? Jak toho dosáhnout? Klientům fond financuje konzultace u psychoterapeutů a koučů. Podle výsledku přispívá také na léčbu či kurzy pro rozvoj potřebných dovedností a životních postojů. S tímto posláním organizují hudební koncerty a kulturní akce, platformu, kde se lidé baví, ale i objevují nové přátele a v neposlední řadě bourají předsudky o potřebách lidí se zdravotním omezením. Více informací o Nadačním fondu Melodio: melodio.cz

Vstupenky na benefiční večer jsou dostupné na stránkách divadla.
Přijďte se pobavit na vlnách muzikálových a filmových melodií a podpořit dobrou věc! My budeme s Musicalnetem samozřejmě u toho!