Čtyřnásobný otec Roman Vojtek vás naučí, jak přežít šestinedělí

Dítě je pro otce vítězstvímHra Otec v šestinedělí na téma otcovství vznikla původně z knihy, kterou začal psát Otakar Faifr po narození dcery. Inscenace v režii Petra Svojtky dává všem divákům možnost nahlédnout na fyzické i mentální útrapy, spojené s přechodem do nové životní fáze. Přináší řadu návodů, jak vyřešit zdánlivě nezvládnutelné situace originálním a hravým způsobem. Velkou výhodou je, že průvodcem a přednášejícím je dnes už čtyřnásobný otec Roman Vojtek. Zajímavostí je, že premiéra byla naplánována po období šestinedělí jeho posledního dítěte, narozeného 16. 12. 2023, a nesoucího jméno Vincent. Takže do představení může Roman opravdu promítnout své nejnovější postřehy a zážitky.

Že by tato maminka si chtěla zavzpomínat i s potomkem? Na premiéře jsme mohli potkat známé tváře, jako třeba herce Jana Rosáka, Martina Scheinera, zpěvačku Kamilu Nývltovou, Oldřicha Kříže se ženou, tanečnici a moderátorku Kristýnu Kloubkovou nebo kostýmního výtvarníka Romana Šolce. Avšak i zde se vyskytly mladé maminky, otcové i páry, a to jak s dítětem již narozeným, tak i v 8 měsíci těhotenství. Ale bylo zde i mnoho krásně oděných dam a distinguovaných mužů, kteří asi budou v duchu vzpomínat na své zážitky a příhody, když se poprvé stali hrdými otci či maminkami.

První kontakty mohou být i zrádné…Už od začátku Roman do své show zapojil i diváky, kteří si tak mohli vyzkoušet jeho krátký test. Představení probíhalo v podobě přednášky o otcovství, kde se dozvíme, jak na firemním večírku potká svou lásku, se kterou si vymění pár SMS a zmíní i jejich nástrahy. Přichází pozvání na první rande a tím je návštěva divadla - avšak velmi alternativního kusu. Vztah se pomalu vyvíjí, a po čase přichází na řadu společné bydlení, a plánování cesty do Indie. Pozitivní těhotenský test se stává tlustou čárou přes plány, a také startovací čarou pro nové období.

Babské rady a ultrazvuk se mohou doplňovat… Roman tak vtipně ztvárňuje lékaře, který provádí těhotenský ultrazvuk, na kterém zjistí mimo jiné pohlaví dítěte. Když jako lékař sdělí rodičům, že budou mít holčičku, pro otce nastává v tu chvíli zklamání, protože si jako každý otec přál syna, se kterým by mohl hrát fotbal. Na to dostane od ženy povzbuzující odpověď, že i ženy dnes hrají fotbal. Nastávající rodiče absolvují předporodní kurz, kde se dozvídají mnoho užitečných rad.

Velká radost z narození dítěte, aneb otec ještě netuší, co ho čeká dále…Zjišťují také, že by bylo dobré si cestu do porodnice zkusmo naplánovat. Třeba podle navigace. Tím se z pětiminutové cesty stává třičtvrtěhodinové dobrodružství, plné reklamních odboček. Věta: "Přepočítávám…" se tak stává rozbuškou. Když nastává porod, Roman se tak vtipně vžívá do role rodící ženy a zároveň i otce. Za znění písně "We are the champions" otec vítězně zdvihá nad hlavou narozené dítě - pohár, a slavnostně přestříhává červenou stužku jako pomyslnou pupeční šňůru. A tady končí první významná část role otce.

Přípitek na zdraví dítěte - klidně i s divákyV druhé polovině představení šťastný otec oslavuje narození potomka s diváky v první řadě skleničkou šampaňského. Zatímco tatínek slaví, žena na oddělení šestinedělí se seznamuje s péčí o miminko, hlavně s technikou kojení. Opět v úsměvném Romanově podání. Poté Roman svádí boj o klíče k nadstandardnímu pokoji. Hra Kámen, nůžky, papír je velmi napínavě ztvárněná, diváci fandí našemu otci, který po urputném souboji také zvítězí. Jakmile se oba novopečení rodiče ocitnou konečně doma, nastává pro otce úsměvná situace, kdy musí uspat plakající miminko. Roman si s uspáváním bravurně poradil - pomohl jedině valašský taneček.

Přijela tetička z Moravy…Příjezd tchýně z Moravy obrátí život rodičům naruby. Nejen proto, že přiveze velké zásoby "tekuté medicíny", ale také proto, že působí trochu jako uragán. Stará mama na miminko šišlavě promlouvá a snaží se přijít na to, komu je podobné, a stará se, jestli je dostatečně krmeno. Novopečená maminka se dozvídá lecjaké zajímavosti z mládí jejího partnera. A tak není divu, že se otec konečně s radostí vrací do práce, kde paradoxně nachází klid. Tam dostává rady od svého šéfa i kamarádů, jak a co by měl či neměl dělat, a také radu, aby koupil děcku tablet, a bude mít klid.

I výměna plínky může být pekelným soubojem…Vtipná situace nastane, když maminka jde s kamarádkou na kávu, a náš otec se tak musí o malou postarat. Zjistí, že ji bude muset přebalovat, ale jak sundat dítěti overal, když ruce a nohy lítají vzduchem? A každou chvíli mu manželka volá, zda je vše v pořádku, čímž ho nervuje ještě více. Legračně se se situací dokáže poprat a nakonec - když na plínku použije kancelářskou sešívačku - zachrání svou hrdost a status hlavy rodiny, která si umí poradit. A v samém závěru jsme svědky žádosti o ruku - kterou žena přijme - a tak otec zve přítomné na svatbu.

Roman Vojtek ztvárňuje všechny roleMůj velký obdiv má Romanův herecký i fyzický výkon a jeho cca 20 postav, které bravurně dokázal vystihnout a ztvárnit, a plynule přechází z jedné role do další. Také jeho schopnost (ale především schopnost autora a režiséra) ukázat běžné situace novopečeného otce zcela odlišnou optikou, a přiblížit komické situace, do kterých se novopečený otec dostává - ať už náhodou nebo svým přístupem. Tím pobavil celé publikum, a věřím, že si mnozí z přítomných připomněli své vlastní zkušenosti. Odměnou Romanovi bylo divadlo plné nadšených diváků, kteří dlouho po skončení hry tleskali ve stoje.

Speciální dort Romana opravdu dojalNa pódiu pak na Romana čekal dort s nápisem Nejlepší táta na světě, což tady v tu chvíli určitě byl. Ráda bych tímto pozvala všechny rodiče i nastávající do Divadla Hybernia, aby se přišli na jeho jedinečnou show o rodičovství a otcovství v Romanově vtipném podání podívat. Přijďte se přesvědčit o Romanově hereckém talentu a spolu zavzpomínat na svoji rodičovskou roli. Hudební one man show Romana Vojtka o všech nástrahách, výzvách ale i radostech, které zažívají novopečení rodiče. Určitě nebudete litovat!

Tento mladý pár přednášku opravdu potřebuje Roman Vojtek přednáší… Až valašský taneček dítě uspí Interakce s publikem je také potřeba
Autorský a realizační tým s hlavním hercem v čele Roman byl z dárků opravdu dojatý Kolegové Romana podpořili také „Dámy, nechcete se seznámit?“