Divadlo Broawday oslavilo 22. narozeniny

K narozeninám přišlo Divadlo Broadway popřát mnoho zpěváků a dokonce tři pamětníci založení divadla: Tomáš Trapl, Linda Finková a Bára BasikováDivadlo Broadway v Praze na den přesně oslavilo 22 let od svého založení. Vedení divadla si k tomu vybralo symbolické datum 22. 2. 2024. Od 19 hodin čekal na diváky narozeninový koncert, na kterém vystoupila celá řada umělců, které jste v průběhu let mohli na této scéně vidět v mnoha úspěšných muzikálech, jako například Bára BasikováLinda FinkováMarian Vojtko, Bohuš MatušTomáš TraplAlžbeta BartošováSharlota, Vojtěch Drahokoupil, Nelly Řehořová, Pavlína Ďuriačová, Josef Vágner, Bohouš Josef, Jan KopečnýJitka Boho nebo Michaela Gemrotová.

Oldřich Lichtenberg přivítal diváky na slavnostním večeru k 22. narozeninám Divadla BroadwayMajitel divadla a producent Oldřich Lichtenberg přivítal diváky, kteří naplnili hlediště do posledního místečka, a při té příležitosti hned uvedl první skladbu. Tím, že večer se obešel bez moderátora, dostal svižný spád, a účinkující si své kolegy uváděli vždy krátce sami. Koncert byl sestaven z písní z muzikálů, které Divadlo Broadway na své scéně uvedlo během 22 let. Jako první přišel na řadu muzikál Mýdlový princ, jehož příběh byl vytvořen z písní Václava Neckáře. Na jeviště se s energií sobě vlastní vřítila Pavlína Ďuriačová, aby zazpívala píseň „Pár dnů prázdnin“ a vzápětí ji doplnil Josef Vágner s písní „Mýdlový princ“.

Marián Vojtko a Michaela Gemrotová zazpívali duet „Je to zázrak“Následoval muzikál Tři mušketýři z autorského pera Michala Davida a Lou Fanánka Hagena, ze kterého jsme slyšeli také dvě písně. První  „Ráda mám“ zazpívala Linda Finková, a po ní vystřihl známou hitovku kardinála Rechelieu „Touha znát“ Tomáš Trapl. Tomáš využil příležitosti a pozval diváky na svůj narozeninový koncert v Divadle Broadway, který se bude konat 28. února 2024. Pokud je však nám známo, v tuto chvíli je již zcela vyprodaný. Z muzikálu Angelika, který napsali rovněž Michal David a Lou Fanánek Hagen, zazpívala píseň „Doufám, že mi sílu Bůh dá“ Alžbeta Bartošová. Potom přišel diváky dojmout písní Nikolase „Snad měl bych jít“ Jan Kopečný, a na závěr tohoto bloku zapěli Michaela Štiková Gemrotová a Marian Vojtko duet „Je to zázrak“.

Linda Finková a Bohouš Josef hitem „Jedeme dál“ připomněli muzikál Okno mé láskyMuzikál Okno mé lásky, vytvořený z písní Petra Jandy, přišli připomenout Linda Finková a Bohouš Josef hitem „Jedeme dál“, „Okno mé lásky“ zazpívali Sharlota a Vojta Drahokoupil. Potom jsme si vychutnali „Slzy tvý mámy“ v podání Bohouše Josefa a „Nějak se vytrácíš, má lásko“, kterou přednesla Sharlota. Muzikál Vánoční zázrak zastoupili Josef Vágner a Jan Kopečný s energickou písní Janka Ledeckého „Na ptáky jsme krátký“. Z muzikálu
Láska nebeská si diváci vychutnali hit Waldemara Matušky „Sbohem lásko“ v podání Josefa Vágnera a nezapomenutelný šlágr „Tereza“, se kterou přišel na jeviště Bohuš Matuš.

Bohuš Matuš zazpíval slavnou „Lady Carneval“V dalším bloku tvůrci trochu vybočili z muzikálového módu a zavzpomínali na nedávný koncert k nedožitým osmdesátinám skladatele Karla Svobody. Jeden z nejznámějších hitů Karla Gotta „Lady Carneval“ zazpíval Bohuš Matuš. Vystřídala ho s písní „Tři oříšky pro Popelku“ Jitka Boho, která mi barvou hlasu i projevem velmi připomínala Ivetu Bartošovou. Tento blok písní našeho hudebního génia Karla Svobody uzavřel šlágrem „Jdi za štěstím“ opět Bohuš Matuš, který je svým hlasovým fondem důstojným nástupcem Karla Gotta. Na koncert k výročí Karla Svobody, všichni moc vzpomínáme, neboť tam byla i pokřtěna životopisná kniha „Žít!“, kterou napsal syn Karla Svobody Petr Svoboda.

Pavlína Ďuriačová se představila v roli Heminy z muzikálu Troja písní „Závist“Závěr koncertu patřil nedávno odpremiérovanému velkovýpravnému muzikálu Troja, ze kterého jsme si poslechli hned šest písní. Hudbu k muzikálu složilo několik skladatelů: Marcus Tran, Zdeněk Hrubý, Bohouš Josef, Michal Penk, David Deyl a Reinhard Mey. Texty napsal Václav Kopta a režie se se ujal Libor Vaculík. Jako první jsme si poslechli duet „Zahrada“ Heleny, ztvárněné Jitkou Boho, a Parise, v podání Vojty Drahokoupila. Poté Jan Kopečný, který hraje v muzikálu Achillea, vystřihnul píseň „Lež“. Michaela Gemrotová, která ztvárňuje Andromache, zapěla song „Spravedlnost“. Marian Vojtko coby Agamemnom zazpíval píseň „Moudrost“. Od Nelly Řehořové, ztvárňující v muzikálu Briseovnu, jsme si vyslechli „Co bude dál“ a od Pavlíny Ďuriačové v roli Heminy zazněla píseň „Závist“. Posledním hitem muzikálu Troja, který nám byl dopřán se stal duet dvou bratrů „Domluva“ v podání Mariana Vojtka a Bohouše Josefa. Tato hudební ochutnávka byla samozřejmě i pozvánkou na muzikál.

Bára Basiková zavzpomínala na první muzikál Kleopatra písní „Teď královnou jsem já“Závěr večera patřil muzikálu Kleopatra, kterým Divadlo Broadway před dvaadvaceti lety zahájilo svou úspěšnou existenci. Písní „Síla vůle bohů“ tento muzikál připomněl Josef Vágner. Uvedení posledního hosta večera si nenechal ujít Oldřich Lichtenberg a přišel osobně pozvat na jeviště pamětnici Báru Basikovou, která stála u otevření Divadla Broadway, kdy ztvárnila v muzikálu Kleopatra, společně s dvěma dalšími alternacemi Monikou Absolonovou a Ilonou Csákovou hlavní roli královny Kleopatry. Bára moc hezky zavzpomínala na své začátky na této scéně a popřála divadlu do dalších let mnoho úspěchů a dalších krásných muzikálů. Na závěr tedy zazpívala hit „Teď královnou jsem já“. A královnou opravdu byla.

Večer vyvrcholil v grandiózní finálePo Kleopatře, která zvedla diváky ze sedadel k frenetickým ovacím, následovaly ještě dva přídavky. Prvním byla ochutnávka z muzikálové pohádky Lotrando a Zubejda, kterou Divadlo Broadway připravuje na 20. únor 2025. V podání hlavních představitelů Nelly Řehořové a Vojty Drahokoupila jsme si poslechli píseň „Nám se stalo něco překrásného“ (možná i jim dvěma se stalo ’něco překrásného’), ke které se diváci s chutí svým zpěvem přidali. To se ostatně stávalo během večera již dříve, že publikum zpívalo s účinkujícími na jevišti. Na úplný závěr si všichni společně zazpívali píseň „Bum bam bam“ z muzikálu Ostrov pokladů. Ale to už se večer opravdu nachýlil ke svému definitivnímu závěru.

Oslava narozenin Divadla Broadway proběhla důstojně a vesele a diváci odcházeli nadmíru spokojeni.

Alžbětě Bartošové to moc slušelo, celá jen zářila Bohuš Matuš s manželkou a dcerou a Nelly Řehořová s Vojtěchem Drahokoupilem zapózovali v zákulisí Bohuš Matuš a Tomáš Trapl spolu účinkují v muzikálu Troja Mariána Vojtka a Michaelu Gemrotovou můžete společně vidět jako kolegy v několika muzikálech
Staří broadwayští mazáci Bohuš Matuš a Linda Finková spolu s mladou krví Vojtěchem Drahokoupilem a Nelly Řehořovou Alžběta Bartošová a Sharlota jsou kolegyně v muzikálech Divadla Broadway Tomáš Trapl a Linda Finková pamatují založení divadla před 22 lety Vojtěch Drahokoupil a Sharlota si střihli duet „Okno mé lásky“
Z muzikálu Láska nebeská jsme si poslechli hit „Sbohem lásko“ v podání Josefa Vágnera Josef Vágner a Jan Kopečný diváky rozhýbali písní „Na ptáky jsme krátký“ z muzikálu Vánoční zázrak od Janka Ledeckého Sharlota podala emotivní výkon v písni „Nějak se vytrácíš, má lásko“ Jitka Boho dostala v muzikálu Troja svou první, a hned hlavní roli Heleny